A Sunspire Studios által kiadott nyílt forráskódú játékól van szó. A játék meg 2000 októberében indult az útjára. Mára már lehet mondani, hogy szimbolikus Linux játék hiszen a főszereplőnk egy pingvin és régóta benne van sok disztribúció tükörszerverén. Már az általam először használt Linux disztribúcióban benne volt, ami körülbelül 12 éve, ahogy észrevettem azóta kicsit változott grafikailag. A játék menete nagyon egyszerű, le kell csúszni egy „sípályán”, melynek széleit piros kis zászlócskák jelzik, a pingvinünkkel és össze kell szedni minél több heringet. Ahhoz hogy átlépjünk egy pályán, egy meghatározott idő alatt kell lecsúszni és szinte az összes heringet összeszedni. Tipikus arkád játék melyben 3 élet van, ahhoz lehet hozzászedni életeket, jó teljesítménnyel, de ha nem megyünk át egy pályán akkor levesznek egy életet. Azért lassítani lehet néha, nem csak fejvesztve csúszni. A játékok mint versenyt szokták feltüntetni ami igaz, bár érdekes egy hason csúszó pingvinnel versenyezni. A hóban jól irányítható, viszont jégen igaz hogy gyorsulást kapunk, de elég irányítatlan a pingvinünk. Grafikailag nem lehet túl nagy elvárásunk, bár 3d-s és OpenGL meghajtót követel, úgy hogy azért élvezhető. A WikiPedia szerint a PC Magazine 2007-ben a legjobb ingyenes játék díjjal jutalmazta és a Clubic-nál meg 10-ből 8 pontra pontozták. Szerintem szórakozásra jó, na meg aki a gyerekének nem akar véres játékot adni, azoknak mindenféle kép ajánlom. Szerintem bármilyen régi PC-n elfut melyen van OpenGL grafikus kártya és szinte mindegyik Linux disztribúció csomagkezelőjében megtalálhatjuk. Én a megszokott Amd 2×4200+ as konfiguráció mellett egy kipróbáltam egy 700MHz-es 320MB-os Duron gépen is, mely 128MB-os Ati 9200-as grafikus kártyával rendelkezik Antix 16 alatt és tényleg játszhatóan ment a játék.

tuxrace

Képernyőkép az AMD 2×4200+ -os PC-n, az első pályát látjuk

Megosztás