Warzone 2100, egy stratégiai, konstrukciós játék. Nem igen tudom mihez hasonlítani, de nem is kell ő ilyen amilyen, de tán kicsit a híres Red Alert 2-re emlékeztet, de mégis más. Próbáljuk meg.

A Warzone 2100 valójában még 1999-ben indult el útjára és szint 2012-be lépet be a Linux világába az eredetileg Eidos játéka, melyet 2005-ben tettek nyílt forráskódúvá. A tesztgép az én megszokott gépem Amd 2×4200+, 1.5GB RAM, 1GD HD Ati 6450, de szerintem bármin elfut, egy helyen Pentium 3 ast írt minimális gépigénynek. A játék önmagában 1Gb körüli, de nem kell megijedni nem annyira elavult. A 3.1.5-ös verziót raktam fel. Az első kapcsolat a játékkal nem hű de mi, de a beállításoknál jól fel nyomtam a grafikát. Az OpenGl jól összeolvasztja a dolgokat és egy relatíve modern játékot kapunk. Vannak feladatok, skrimish és online játék melyre megadott ip alapján lehet rácsatlakozni, szerintem inkább lokális hálózatra gondoltak. Megpróbáltam az első feladatot átjutni de elég nehéz volt így a skrimish mellett döntöttem. Valahol a jövőben kell háborúzni és nem találják ki miért? Hát olajkutakért. Beolvasásnál a Pentium előtti korszakba érezzük magunkat, a túl kockás térkép láttán, de lehet ezzel digitális jövőbeli világot akartak varázsolni. Pár kész épülettel vagyunk ellátva melyhez lehet hozzáépíteni. Miért konstrukciós játék. Itt jön a csattanó, a tankjainkat vagy robotjainkat mi magunk fejlesztjük. Szóval nem csak hogy a laboratóriumba fejlesztjük a dolgainkat, hanem részenként is mi rakjuk össze.wz2100-20160729_164140-Roughness-T1

Javító járművet rakunk össze, a mit előbb ki kellett fejleszteni

Kicsit a hidegháborúra emlékezete, de nem az mert bizony van háború. Bármilyen irányba tudjuk a járművünket fejleszteni, én eljutottam oda hogy légpárnás tankjaim voltak. Egy irányítójárműre rá tudjuk bízni a kiválasztott járműveinket és akkor akár nélkülünk a helyzettől függetlenül tud dönteni védésről, vagy támadásról. Két fejlesztő épület révén 2 dolgot tudtam egyszerre fejleszteni, de építhetünk többet is. Sok mindenből lehet választani, motor, rakéták, gépfegyver, ágyú stb. Az épületeket is itt fejlesztjük és itt jön a hidegháborús élmény hisz nem tudjuk mit milyen irányba fejleszt az ellenfél, mindig csatákba tudjuk meg mije van. Ne, sorolnám a könnyű vagy rövid idő alatt lejátszható játékok közé.

wz2100-20160729_164323-Roughness-T1

Csata, már az elején támad a komputer

Nem lehet összeszedni egy hadsereget és hátradőlni, ami ma megvéd, holnap gyerekjáték hisz a számítógép az fejleszt, lehet, hogy a tankunk 10 lövést is kibírt de a következő támadásban egyből felrobban. Ahogy a járműveinket úgy az épületeket is tudjuk fejleszteni, sőt muszáj. A pályáktól függ az ellenséges csapat száma. Grafikailag azért a jármű kerekeinél látszódik, hogy régóta létezik, de nem rossz. Az általam megszokott stratégiai védelem itt nem elég. Jármű tüzelésekor egy fehér csík a jármű alatt mutatja mikor lesz kész újra tüzelni, a nagyobb hatóerejű löveg lassabban tölt. A 3 dimenziós pálya forgatható minden irányba így egy teljesen modern játékot kapunk. Érdekes élményt nyújt a játék, nekem elég nehéz volt, igaz nem vagyok a stratégiák rajongója.

Szórakoztató játék, elfogadható grafikával, gyengébb gépeken is kellene, hogy fusson, szerintem a stratégiai játékok kedvelőinek pont a konstrukciós fejlesztések miatt tetszeni fog.

A fejlesztő oldala: https://wz2100.net/

Megosztás