Egy natív Linuxos autóverseny melynek van múltja is, valójában a Torcs-nak a folytatása, vagy inkább utódja, hogy mit változtattak, miben más az elődjénél majd kiderül.

A Torcs 1997-ben indult útjára, mint nyílt forráskódú autós szimuláció. Grafikailag az idő elvárásainak megfelelt. Valamikor még én is játszottam, még kormánnyal is Linux alatt. Fő céljuk a versenyautó szimulációja volt, beleszámítva a reális fizikai hatásokat. Idővel azonban, fejlődött a technológia és a játékokban a grafika. Az utolsó kiadásaiban már voltak nagyon részletesen kidolgozott autók és pályák is, de a régi most már nagyon elavult autók is ott voltak. 2010-ben debütált a Speed Dream 2, itt már az újan fejlesztett szép kidolgozású autók voltak és a pályák is jól ki voltak dolgozva, természetesen ezt már nem lehetett Pentium 2-esen vagy 3-ason játszani. Legtöbbet a fizikai szimuláció továbbfejlesztet dolgoztak. Mi a 2014-ben kiadott Speed Dream 2.1-et teszteltük

A játék indításakor egy most már szebb kezdőképernyő fogad elég jó zenével. Ez már azt sugallja egy kész játék. Nem mintha a többi nem lett volna kész, de itt más érzésünk van. Nem hiába a menü is egy szépen kezelhető, jól áttekinthető dolog. Pályaválasztás, autóválasztás a fizetős játékok szintjén van megoldva, a Torcs-nál kissé összetettebb volt a dolog anno, igaz nem kezelhetetlen. Meglepetés az autó külső festése változtatható. Nem utcai autókat kapunk, igazi versenyautókat feliratokkal.

kanyarba

Közúti pályán kanyarba igazi versenyautók


Igazi forma egyes pályákon versenyezhetünk, vannak más típusú pályák is mint gyorsasági vagy lezárt közúti verseny. Az autónevek és pályanevek nem igaziak, de a pályák autók felismerhetőek. Az első induláskor belűről néztem az autót, elég gagyi belsőtérrel, nem működő órákkal, de az első kanyarba azt vettem észre, hogy a gravitáció érősen kihat az autóban ülő versenyzőre így mozog a kamera, mintha a fejünk mozogna, ez nagyon érdekes. Külső nézetre rakva egy szép fényezésű, de nem túlfényezett autót kapunk. Nagyon szépen meg van csinálva. Váltáskor kisebb szikrát dob a kipufogó. Az autó irányítása nagyon reális. Ki be kapcsolható ABS, kipörgésgátló. A pálya kidolgozása nagyon szép. A fizikai tényezőket műszerek is mutatják. Még a kerékre ható erőket is. Csúszásoknál igazi korrigálható megcsúszások vannak. Az autók viselkedése különböző, típustól függően. Az ellenfél táborát mi is össze tudjuk állítani ha úgy akarjuk. Az ellenfélnek a mesterséges intelligenciája nagyon jó, szinte mindegyiknek karakterje, taktikája van, így nem lesz unalmas a játék, igazi versenyen érezzük magunkat. Az erősségi szintek állíthatók. Teljes versenyeket is lehet játszani melyek több pályából állnak mint a rendes autóversenyben, időméréssel és pontokat gyűjthetünk. Egy kész autóverseny, ki lehet állni a bokszba, hogy tankoljunk esetleg megjavítsak az autónk, ugyanis az törik, kívülről nem látszódik egy egy műszer méri. A versenyt bírjuk több napszakban játszani, választásunk szerint. Viszont kritikára ad jogot, hogy éjszaka a bekapcsolt lámpa csak egy fény ami nem világítja be az utat. Grafikailag kifogásolható a szín és textúra. A szépen kidolgozott pályán és autón, nagyon szép színezés, de nem eléggé élethű, főleg a pálya, annak ellenére hogy nagyon kidolgozott, a dróthaló igazi dróthálónak néz ki, de a Vdrift után kissé nem az a színvilág, nem a jövő játékát sugallja.

palya

Szépen kidolgozott a pálya


A játék 2×4200+ Athlon 1.5GB DDR2-es gépemen lett tesztelve, mely egy Ati HD 6450 1GB DDR3 64bit-es grafikuskártyával rendelkezik, Ubuntu alapú Zorin disztribúcióval és a PlayDeb oldalról telepítettem. A játék szépem ment maximális beállítással 1024×768-as képfelbontásban. A processzort nem terhelte teljesen de volt hogy le-le eset az fps különösebb indok nélkül, mint például nem volt hirtelen sok autó vagy más, aztán hirtelen visszaugrott pl. 10-ről 60-ra, csak úgy magától, de ritkán csinálta és csak bizonyos pályákon így teljesen játszható volt. Volt az OpenGl grafikai beállításnál egy lehetőség mellyel az egekbe szökött az fps de akkor az autónk nem volt feliratozva és hiányoztak a műszerek, az égbolt meg hiányos volt, bár az autó fényezése nagyon kitűnő lett, valószínűleg, ebbe az irányba is tekingetnek a továbbfejlesztésben. Lehetséges volt igaz nehezen beállítóan a két játékos mód is, ami szintén jó dolog.

masikgl

Másik OpenGl beállítással a fényezés más de nincs műszerfal


 Összefoglalva jelenleg ez a legkomolyabb ilyenfajta ingyenes autós szimuláció Linuxra. A majd 20 éves, tapasztalat igazi mindenre odafigyelő, valós szimulációt ad nekünk, teljes versenyekkel. Grafikai téren kissé elmarad a hasonló Vdrif-től, főleg a Stunt Rally-tól, de ez más típusú verseny és a valósághűséget sikerült teljesen életre kelteni. A játék hatás és élmény valódi autóversenyeket adja át nekünk. Továbbvitte a Torcs-ot egy új szintre. Egy teljes kész autóversenyt kapunk. A játékhoz letölthető sok pálya és autó is, így fokozva az egészet.

A fejlesztő oldala:http://www.speed-dreams.org/

Megosztás