Vdrift egy natív linuxos autóverseny melyet sok helyen mutogatnak. Eböl lett a Stunt Rally úgy hogy nekem az elvárásaim nagyok, hisz az egy fantasztikusan elkészített, jó grafikával rendelkező játék ahogy már egy előbbi cikkben leírtuk.

Nézzük a valóságot, a játékot a PlayDeb oldaláról telepítettem. A tesztgépem a 2×4200+ Athlon, 1.5GB RAM-mal, 1GB DDR3 Ati HD 6450 grafikuskártyával. Ez különben nem géjmer kártya de mindent el tud indítani. A játék elinduláskor sötét volt, így telepítettem a gyári Ati meghajtóprogramot mely valamelyest változtatott e problémán. Elméletileg régebbi gépen is fut a játék ez részben igaz is. Bármilyen beállítással ragaszkodott a 19fps-hez a játék, bár játék közben jóval 20-nak érződött, nem szaggatott be, mégis idegesített hisz a processzor nem terhelte még 60% sem. A végén csak sikerült a beállítás, több glide meghajtó közül lehetett választani, az egyiknél reagált a grafikai beállításoknál és tűrhető grafikával elértem a 30fps feletti értéket. A sima glide2-es beállításnál nagyon Pentium 2-es korszakban éreztük magunkat de akkor a másodpercenkénti képkocka is az egekbe szökött. A nehezén túl vagyunk. Több pálya és autó van, de nem rengeteg, a pályák itt kissé ismerősök van amely a Torcs-ból, a menüben az internetről tölthető még le autó vagy pálya, ami kezelhetővé teszi a játékot. Sajnos nincs túl sok versenyzési lehetőség van a verseny és kész mely pálya és autó választás után máris indítható. A számítógép libasorba elindul egy beprogramozott vonalon mind egyforma autóval. Bár az én autóm típusát vennék el de nem az előző pályán hajtott autót hajtanak, némely pályán nagyon profik, másokon az első kanyar után kirepülnek aztán vissza sem tudnak jönni. Igaz állítható a mezőny összeállítása de eléggé idegesítő egyenként minden autót állítgatni. Az autó minden részletében állítható, a felnik típusa, gumiabroncsoké, színezés, ez a rész tényleg profin meg van oldva. Az autónevek kitaláltak, attól függetlenül jól felismerhető melyik autó melyik típus és modell. Viszont az autók nagy részéról hiányzik az üveg, mintha roncsderbin lennénk. Ez azért elég zavaró. A járművek fényezése jó, a tükröződésben azt látjuk ami ott van, de nincs eltúlozva, ez tetszik. Önmagában az irányítás sem egyszerű, könnyen ki lehet pörögni, de a driftelésért valami plusz pontokat számít. A játék vagy szimuláció az aszfaltos versenyeket célozta meg. A játék színfelépítésében látszódik, hogy ez már egy kicsit a modernebb játékvilágot vette célba.

Szerintem a Vdrift jó úton jár, de a Stunt Rally messze jobb, sőt egy kész játék. Az autók kidolgozása, a pályáké szép és az árnyékok is jók. Kár, hogy nem lehet nagyobb versenyeket rendezni, a hiányzó ablaküveg is kellemetlen néhány autónál, azért az autók hangja profin meg van oldva. A mesterséges intelligencia vagy esélyt sem ad, vagy felmond az ellenfélnél pályától függően. Egy jó projekt de szerintem még messze nem kész a reklám ellenére. Szintén rontotta az élményt ha teljes képernyőn ha nem a megfelelő felbontásban játszottam csak fele képet láttam ami szintén zavaró volt, akárcsak az, hogy minden grafikai beállítás után restartolni kell a játékot.

A képek alatt utóirat.

glide3

Glide 3 itt tökéletes a tükröződés és a színvilág is.


glide2

Glide 2 így akár tényleg régi PC-n is megy a játék.


monaco

A bővített glide2 nem glide3 de itt már szép, jók az árnyékok és a tükröződés.


Utóirat. A tesztek után, kísérleteztem az ablakkezelőkkel, az Unity alatt volt tesztelve a játék, az Lxde ablakkezelővel glide 3-al 30fps körüli eredményt kaptam, amely egy szebb sy0nvilágot add, de most sokkal több másodpercenkénti képkockával.

lxde

Lxde ablakkezelőben a gép plusz erőre kapott (ennyit jelent a megfelelő ablakkezelő kiválasztás főleg régebbi hardveron)

A fejlesztő oldala :http://vdrift.net/

Megosztás